Mi-a placut mult “Un viitor care se potrivește trecutului”. Între road-movie, satiră upper class și Solaris, calitatea cinematografică a cadrelor din care erup poemele ample și „texturate” ale Ioanei Iuna Șerban e susținută de atenția rece la detalii fulgurante, în contextul unei infinite petreceri devenite, când și când, teatru de război, distopie dezabuzată sau, pur și simplu, înca o istorie de înfrângere urbană. Întâlnim aici o poezie despre care se pot spune multe și în care multe se și spun. Structura barocă a versurilor e concurată de constanța unei voci credibile, care face slalom printre lucrurile pe care le vede, adevărurile fluctuante pe care le rostește și un set de credințe stabile despre spaimă, singurătate, mizele etice (și estetice) ale relațiilor defectuoase cu obiectele, cu trecutul și cu Celalalt (ca obiect de recuzită, oglindă, pretext). Olga Stefan”Vedeam o lume ca într-o bandă desenată noir-neon-sepia, plasată într-un viitor destul de apropiat și marcată de, pe de-o parte, lux deșănțat ce permitea existența unei fâșii foarte înguste de middle-class, și, pe de altă parte, facțiuni anarhice și convoaie de oameni care caută un nou început (material, spiritual). Poemele sunt monologurile personajelor care populează această lume. Nu-mi dau seama dacă e o lume distopică, de fapt asta este una dintre întrebările mele, dacă nu cumva noi prin felul în care ne reprezentăm lucrurile distorsionându-le facem lumea să alunece în distopie – oare procedăm așa ca să ne putem face dreptate?” (Ioana Iuna Șerban, despre volumul ei de poezie) Ioana Iuna Șerban (n. 1990) e curator la MARe/Muzeul de Artă Recentă și doctorand la CESI/Centrul de Excelență în Studiul Imaginii, unde scrie o lucrare despre nou în teorii și practici ale artei contemporane. A tradus cataloagele/volumele Mamuca: Mai Mult ca Abstractul, Florin Mitroi. Zile, Diversitate Stilistică cu răspundere limitată, Tricolor, GPS. Geometrii Post-Sistem în Arta Românească de Acum ș.a. A participat cu texte critice în cataloagele Mamuca, Diversitate Stilistică, Rai din Iad, Fete de vis: Idealul feminin în arta românească, GPS, Ștefan Ungureanu. Mapping Narratives, Time and Space. Volumul de debut în poezie este Zero-Unu, apărut la editura Brumar.
Scrie parerea ta
Un viitor care se potriveste trecutului, de Ioana Iuna Serban
Ai cumparat produsul Un viitor care se potriveste trecutului, de Ioana Iuna Serban ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Mi-a placut mult “Un viitor care se potrivește trecutului”. Între road-movie, satiră upper class și Solaris, calitatea cinematografică a cadrelor din care erup poemele ample și „texturate” ale Ioanei Iuna Șerban e susținută de atenția rece la detalii fulgurante, în contextul unei infinite petreceri devenite, când și când, teatru de război, distopie dezabuzată sau, pur și simplu, înca o istorie de înfrângere urbană. Întâlnim aici o poezie despre care se pot spune multe și în care multe se și spun. Structura barocă a versurilor e concurată de constanța unei voci credibile, care face slalom printre lucrurile pe care le vede, adevărurile fluctuante pe care le rostește și un set de credințe stabile despre spaimă, singurătate, mizele etice (și estetice) ale relațiilor defectuoase cu obiectele, cu trecutul și cu Celalalt (ca obiect de recuzită, oglindă, pretext). Olga Stefan”Vedeam o lume ca într-o bandă desenată noir-neon-sepia, plasată într-un viitor destul de apropiat și marcată de, pe de-o parte, lux deșănțat ce permitea existența unei fâșii foarte înguste de middle-class, și, pe de altă parte, facțiuni anarhice și convoaie de oameni care caută un nou început (material, spiritual). Poemele sunt monologurile personajelor care populează această lume. Nu-mi dau seama dacă e o lume distopică, de fapt asta este una dintre întrebările mele, dacă nu cumva noi prin felul în care ne reprezentăm lucrurile distorsionându-le facem lumea să alunece în distopie – oare procedăm așa ca să ne putem face dreptate?” (Ioana Iuna Șerban, despre volumul ei de poezie) Ioana Iuna Șerban (n. 1990) e curator la MARe/Muzeul de Artă Recentă și doctorand la CESI/Centrul de Excelență în Studiul Imaginii, unde scrie o lucrare despre nou în teorii și practici ale artei contemporane. A tradus cataloagele/volumele Mamuca: Mai Mult ca Abstractul, Florin Mitroi. Zile, Diversitate Stilistică cu răspundere limitată, Tricolor, GPS. Geometrii Post-Sistem în Arta Românească de Acum ș.a. A participat cu texte critice în cataloagele Mamuca, Diversitate Stilistică, Rai din Iad, Fete de vis: Idealul feminin în arta românească, GPS, Ștefan Ungureanu. Mapping Narratives, Time and Space. Volumul de debut în poezie este Zero-Unu, apărut la editura Brumar.
Acorda un calificativ