În ultimii ani, în România și la Iași arta în spațiul public a fost motiv de revoltă a comunității și scandaluri care au căpătat amploare națională: amplasarea instalaţiei lui Clemens Behr în faţa Bisericii Trei Ierarhi (2018); degradarea şi intervenţiile asupra soclului şi ariei de protecţie a Monumentului Independenţei, unde travertinul a fost înlocuit cu ciment vopsit (2019); bustul lui Goga a fost amplasat fără aprobarea Comisiei Monumentelor de For Public, câteva exemple. Acest volum este gândit pentru a putea prezenta publicului larg perspective diferite asupra artei contemporane și medierii ei, într-un limbaj pe care ni l-am dorit accesibil, cu exemple de bune practici la nivel național și, cu ajutorul lectorilor din Franța și Germania invitați, la nivel european. Textele din volum pot fi de interes și studenților și elevilor din cadrul învățământului umanist, precum și celor care lucrează în și cu instituții culturale, ONG-uri și alte tipuri de organizații care derulează programe artistice sau care lucrează cu artiști și comunități diverse. Cartea a apărut ca o încununare a unei serii de conferințe și cursuri intensive desfășurate la Iași, în lunile septembrie și octombrie din 2024.Și cuprinde texte semnate de: Matei Bejenaru; Alice de Dinechin; Daria Ghiu; Erwin Kessler; Alexia Manzano; Diana Marincu; Cristian Nae; George Pleșu; Corina Șuteu; Mihaela Tilincă. George PLEȘU (n. 1979) este manager cultural, licențiat în economie (UAIC) și istoria artei (UNAGE), și cu un masterat în managementul artelor și culturii (Universitat Internacional de Catalunya, Barcelona). Dezvoltă diverse proiecte culturale ca președinte al Asociației Culturale AltIași, iar în 2015 a înființat la Iași galeria de artă contemporană Borderline Art Space. Între 2014-2018 a fost cadru didactic asociat al Universității „Al.I. Cuza” din Iași, unde a predat „Managementul instituțiilor culturale” și alte subiecte pe aceeași temă, iar în calitate de doctorand a predat „Management cultural” la Universitatea Națională „George Enescu” din Iași. Evaluator pentru diverse autorități finanțatoare (AFCN, Centrul de Proiecte Timișoara ș.a.) din 2017. Publică articole pe teme de artă și cultură în diverse reviste și ziare: Suplimentul de cultură, Dilema, Observator Cultural, Ziarul de Iași.
Scrie parerea ta
Cum intelegem arta contemporana, de George Plesu
Ai cumparat produsul Cum intelegem arta contemporana, de George Plesu ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
În ultimii ani, în România și la Iași arta în spațiul public a fost motiv de revoltă a comunității și scandaluri care au căpătat amploare națională: amplasarea instalaţiei lui Clemens Behr în faţa Bisericii Trei Ierarhi (2018); degradarea şi intervenţiile asupra soclului şi ariei de protecţie a Monumentului Independenţei, unde travertinul a fost înlocuit cu ciment vopsit (2019); bustul lui Goga a fost amplasat fără aprobarea Comisiei Monumentelor de For Public, câteva exemple. Acest volum este gândit pentru a putea prezenta publicului larg perspective diferite asupra artei contemporane și medierii ei, într-un limbaj pe care ni l-am dorit accesibil, cu exemple de bune practici la nivel național și, cu ajutorul lectorilor din Franța și Germania invitați, la nivel european. Textele din volum pot fi de interes și studenților și elevilor din cadrul învățământului umanist, precum și celor care lucrează în și cu instituții culturale, ONG-uri și alte tipuri de organizații care derulează programe artistice sau care lucrează cu artiști și comunități diverse. Cartea a apărut ca o încununare a unei serii de conferințe și cursuri intensive desfășurate la Iași, în lunile septembrie și octombrie din 2024.Și cuprinde texte semnate de: Matei Bejenaru; Alice de Dinechin; Daria Ghiu; Erwin Kessler; Alexia Manzano; Diana Marincu; Cristian Nae; George Pleșu; Corina Șuteu; Mihaela Tilincă. George PLEȘU (n. 1979) este manager cultural, licențiat în economie (UAIC) și istoria artei (UNAGE), și cu un masterat în managementul artelor și culturii (Universitat Internacional de Catalunya, Barcelona). Dezvoltă diverse proiecte culturale ca președinte al Asociației Culturale AltIași, iar în 2015 a înființat la Iași galeria de artă contemporană Borderline Art Space. Între 2014-2018 a fost cadru didactic asociat al Universității „Al.I. Cuza” din Iași, unde a predat „Managementul instituțiilor culturale” și alte subiecte pe aceeași temă, iar în calitate de doctorand a predat „Management cultural” la Universitatea Națională „George Enescu” din Iași. Evaluator pentru diverse autorități finanțatoare (AFCN, Centrul de Proiecte Timișoara ș.a.) din 2017. Publică articole pe teme de artă și cultură în diverse reviste și ziare: Suplimentul de cultură, Dilema, Observator Cultural, Ziarul de Iași.
Acorda un calificativ