Putem ajuta pacienții cu tipare de relaționare dificile sau foarte instabile? Sau pe cei care se autosabotează, utilizând stiluri de coping neadecvate? Abordând psihopatologia din perspectiva psihoterapiei centrate pe scheme, autorii ne arată cum se transpune în practică terapia schemelor cu scopul de a vindeca aceste tipare. Schemele sunt stări emoționale și răspunsuri de coping pe care toți le trăim, care s-au format în copilărie și care se activează în situații de viață față de care avem o anumită sensibilitate și care ne fac să reacționăm exagerat, dezadaptativ. În prima parte a cărții este prezentată conceptualizarea de caz și sunt prezentate conceptele de "schema" și de "mod", iar partea a doua se centrează asupra modelului de tratament, fiind descrise tehnicile de intervenție în plan cognitiv, emoțional și comportamental, precum și natura relației terapeutice corespunzătoare fiecărei categorii. Prin expunerea clară a temelor, ilustrațiile clinice bogate și ghidurile de tratament incluse, cartea este utilă atât psihoterapeuților care doresc să includă această abordare în practica lor clinică, dar și studenților și tuturor celor interesați de practicarea psihoterapiei. ARNOUD ARNTZ este profesor de Psihologie Clinică și Psihopatologie la Universitatea din Maastricht. Studiază teoriile psihologice și psihoterapiile pentru anxietate și tulburări de personalitate, fiind cercetător principal în numeroase studii clinice care investighează eficiența terapiei centrate pe scheme în tulburările de personalitate. GITTA JACOB este psiholog clinician, psihoterapeut cognitivist și practică terapia centrată pe scheme în cadrul Departamentului de psihologie clinică și psihoterapie al Universității din Freiburg. A condus un grup de lucru pe tema tulburării de personalitate borderline în cadrul aceleiași universități. . AUTORII AUTORII CUPRINS Cuvânt‑înainte la a doua ediție în limba germană I. CONCEPTUALIZAREA DE CAZ 1. FUNDAMENTELE 1.1. Schemele dezadaptative 1.1.1. Schemele domeniului Separare și Respingere 1.1.2. Schemele pentru domeniul Autonomie și Performanță Deficitare 1.1.3. Schemele domeniului Limite Deficitare 1.1.4. Schemele domeniului Dependență de Alții 1.1.5. Schemele domeniului Hipervigilență și Inhibiție 1.2. Centrarea pe nevoi 1.3. Stilul de coping asociat schemelor 1.3.1. Subjugarea 1.3.2. Evitarea 1.3.3. Supracompensarea 1.4. Conceptul de „mod" în terapia schemelor 63 Întrebări frecvente 2. CONCEPTUL DE „MOD" 2.1. Modurile de schemă — privire de ansamblu 2.1.1. Modurile Copilului 2.1.2. Modurile Părintelui 2.1.3. Modurile de coping 2.2. Conceptualizarea de caz cu ajutorul strategiei terapeutice centrate pe moduri 2.2.1. Problemele și simptomele principale ale pacientului 2.2.2. Informațiile biografice 2.2.3. Tiparele de relaționare ale pacientului 2.2.4. Excurs: diferențierea între diversele moduri în care apare furia 2.3. Moduri particulare pentru anumite afecțiuni 2.3.1. Tulburarea de personalitate borderline 2.3.2. Tulburarea de personalitate narcisică 2.3.3. Tulburarea de personalitate histrionică 2.3.4. Tulburarea de personalitate evitantă 2.3.5. Tulburarea de personalitate dependentă 2.3.6. Tulburarea de personalitate obsesiv-compulsivă 2.3.7. Tulburarea de personalitate paranoidă 2.3.8. Pacienții delincvenți 2.3.9. Tulburările cronice de pe Axa I 2.3.10. Excurs: problemele sexuale în strategia terapeutică centrată pe moduri Întrebări frecvente 3. EXPLICAREA CONCEPTULUI DE „MOD" ÎN DISCUȚIA CU PACIENTUL 3.1. De la strategia terapeutică centrată pe moduri la planul de intervenție terapeutică Întrebări frecvente II. TRATAMENTUL 4. PRIVIRE DE ANSAMBLU ASUPRA TRATAMENTULUI 4.1. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 4.2. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 4.3. Tehnici de intervenție la nivel comportamental 4.4. Relația terapeutică Întrebări frecvente 5. GESTIONAREA MODURILOR DE COPING 5.1. Relația terapeutică 5.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 5.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 5.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental Întrebări frecvente 6. ABORDAREA MODURILOR COPILULUI VULNERABIL 6.1. Relația terapeutică 6.1.1. Delimitarea reparentajului suportiv de întreținerea unui tipar dependent disfuncțional al pacientului 6.1.2. Limite în relația terapeutică 6.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 6.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 6.3.1. Rescrierea și reprocesarea, prin imagerie, a experiențelor trecute 6.3.2. Consolarea modurilor Copilului, folosind alte tehnici centrate pe emoții 6.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental Întrebări frecvente 7. Abordarea modului Copilului Furios și pe cel al Copilului Impulsiv 7.1. Relația terapeutică 7.1.1. Relația terapeutică în cazul modurilor Copilului Furios/Supărat 7.1.2. Relația terapeutică în cazul modurilor Copilului Indisciplinat/Impulsiv 7.1.3. Excurs: Încăpățânarea 291 7.1.4. Relația terapeutică în cazul neexprimării furiei 7.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 7.2.1. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv în cazul modurilor Copilului Furios/Supărat 7.2.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv în cazul modurilor Copilului Impulsiv/Indisciplinat 7.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 7.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental Întrebări frecvente 8. TEHNICI DE INTERVENȚIE ÎN CAZUL MODURILOR DISFUNCȚIONALE ALE PĂRINTELUI 8.1. Relația terapeutică 8.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 8.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 8.3.1. Tehnica dialogului cu ajutorul scaunelor 8.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental Întrebări frecvente 9. CONSOLIDAREA MODULUI ADULTULUI SĂNĂTOS 9.1. Relația terapeutică 9.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 9.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 9.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental 9.5. Încheierea terapiei Întrebări frecvente Bibliografie DETALII: Autor: Gitta Jacob, Arnoud Arntz Data aparitie: An aparitie: 2020 Format: 165 x 235 mm Tip coperta: Broșată Numar pagini: 368 Traducator: Ioana Brigle Ilustrator:
Scrie parerea ta
Terapia schemelor. Ghid practic , de Gitta Jacob, Arnoud Arntz
Ai cumparat produsul Terapia schemelor. Ghid practic , de Gitta Jacob, Arnoud Arntz ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Putem ajuta pacienții cu tipare de relaționare dificile sau foarte instabile? Sau pe cei care se autosabotează, utilizând stiluri de coping neadecvate? Abordând psihopatologia din perspectiva psihoterapiei centrate pe scheme, autorii ne arată cum se transpune în practică terapia schemelor cu scopul de a vindeca aceste tipare. Schemele sunt stări emoționale și răspunsuri de coping pe care toți le trăim, care s-au format în copilărie și care se activează în situații de viață față de care avem o anumită sensibilitate și care ne fac să reacționăm exagerat, dezadaptativ. În prima parte a cărții este prezentată conceptualizarea de caz și sunt prezentate conceptele de "schema" și de "mod", iar partea a doua se centrează asupra modelului de tratament, fiind descrise tehnicile de intervenție în plan cognitiv, emoțional și comportamental, precum și natura relației terapeutice corespunzătoare fiecărei categorii. Prin expunerea clară a temelor, ilustrațiile clinice bogate și ghidurile de tratament incluse, cartea este utilă atât psihoterapeuților care doresc să includă această abordare în practica lor clinică, dar și studenților și tuturor celor interesați de practicarea psihoterapiei. ARNOUD ARNTZ este profesor de Psihologie Clinică și Psihopatologie la Universitatea din Maastricht. Studiază teoriile psihologice și psihoterapiile pentru anxietate și tulburări de personalitate, fiind cercetător principal în numeroase studii clinice care investighează eficiența terapiei centrate pe scheme în tulburările de personalitate. GITTA JACOB este psiholog clinician, psihoterapeut cognitivist și practică terapia centrată pe scheme în cadrul Departamentului de psihologie clinică și psihoterapie al Universității din Freiburg. A condus un grup de lucru pe tema tulburării de personalitate borderline în cadrul aceleiași universități. . AUTORII AUTORII CUPRINS Cuvânt‑înainte la a doua ediție în limba germană I. CONCEPTUALIZAREA DE CAZ 1. FUNDAMENTELE 1.1. Schemele dezadaptative 1.1.1. Schemele domeniului Separare și Respingere 1.1.2. Schemele pentru domeniul Autonomie și Performanță Deficitare 1.1.3. Schemele domeniului Limite Deficitare 1.1.4. Schemele domeniului Dependență de Alții 1.1.5. Schemele domeniului Hipervigilență și Inhibiție 1.2. Centrarea pe nevoi 1.3. Stilul de coping asociat schemelor 1.3.1. Subjugarea 1.3.2. Evitarea 1.3.3. Supracompensarea 1.4. Conceptul de „mod" în terapia schemelor 63 Întrebări frecvente 2. CONCEPTUL DE „MOD" 2.1. Modurile de schemă — privire de ansamblu 2.1.1. Modurile Copilului 2.1.2. Modurile Părintelui 2.1.3. Modurile de coping 2.2. Conceptualizarea de caz cu ajutorul strategiei terapeutice centrate pe moduri 2.2.1. Problemele și simptomele principale ale pacientului 2.2.2. Informațiile biografice 2.2.3. Tiparele de relaționare ale pacientului 2.2.4. Excurs: diferențierea între diversele moduri în care apare furia 2.3. Moduri particulare pentru anumite afecțiuni 2.3.1. Tulburarea de personalitate borderline 2.3.2. Tulburarea de personalitate narcisică 2.3.3. Tulburarea de personalitate histrionică 2.3.4. Tulburarea de personalitate evitantă 2.3.5. Tulburarea de personalitate dependentă 2.3.6. Tulburarea de personalitate obsesiv-compulsivă 2.3.7. Tulburarea de personalitate paranoidă 2.3.8. Pacienții delincvenți 2.3.9. Tulburările cronice de pe Axa I 2.3.10. Excurs: problemele sexuale în strategia terapeutică centrată pe moduri Întrebări frecvente 3. EXPLICAREA CONCEPTULUI DE „MOD" ÎN DISCUȚIA CU PACIENTUL 3.1. De la strategia terapeutică centrată pe moduri la planul de intervenție terapeutică Întrebări frecvente II. TRATAMENTUL 4. PRIVIRE DE ANSAMBLU ASUPRA TRATAMENTULUI 4.1. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 4.2. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 4.3. Tehnici de intervenție la nivel comportamental 4.4. Relația terapeutică Întrebări frecvente 5. GESTIONAREA MODURILOR DE COPING 5.1. Relația terapeutică 5.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 5.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 5.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental Întrebări frecvente 6. ABORDAREA MODURILOR COPILULUI VULNERABIL 6.1. Relația terapeutică 6.1.1. Delimitarea reparentajului suportiv de întreținerea unui tipar dependent disfuncțional al pacientului 6.1.2. Limite în relația terapeutică 6.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 6.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 6.3.1. Rescrierea și reprocesarea, prin imagerie, a experiențelor trecute 6.3.2. Consolarea modurilor Copilului, folosind alte tehnici centrate pe emoții 6.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental Întrebări frecvente 7. Abordarea modului Copilului Furios și pe cel al Copilului Impulsiv 7.1. Relația terapeutică 7.1.1. Relația terapeutică în cazul modurilor Copilului Furios/Supărat 7.1.2. Relația terapeutică în cazul modurilor Copilului Indisciplinat/Impulsiv 7.1.3. Excurs: Încăpățânarea 291 7.1.4. Relația terapeutică în cazul neexprimării furiei 7.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 7.2.1. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv în cazul modurilor Copilului Furios/Supărat 7.2.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv în cazul modurilor Copilului Impulsiv/Indisciplinat 7.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 7.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental Întrebări frecvente 8. TEHNICI DE INTERVENȚIE ÎN CAZUL MODURILOR DISFUNCȚIONALE ALE PĂRINTELUI 8.1. Relația terapeutică 8.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 8.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 8.3.1. Tehnica dialogului cu ajutorul scaunelor 8.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental Întrebări frecvente 9. CONSOLIDAREA MODULUI ADULTULUI SĂNĂTOS 9.1. Relația terapeutică 9.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 9.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 9.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental 9.5. Încheierea terapiei Întrebări frecvente Bibliografie DETALII: Autor: Gitta Jacob, Arnoud Arntz Data aparitie: An aparitie: 2020 Format: 165 x 235 mm Tip coperta: Broșată Numar pagini: 368 Traducator: Ioana Brigle Ilustrator:
Acorda un calificativ