Pe "experimentalistul" Grosan, literatura facuta din pre-texte incepe prin a-l fascina si sfarseste prin a-l panica. Personajele sale nu se simt tocmai bine ca "fiinte de hartie", inchise intr-un destin strict textual. De aici, gravitatea subiacenta, amaraciunea tonului atunci cand cultura tradeaza existentialul, ba chiar i se substituie, oferindu-se ca fundament.Jocul, experimentul, manevrarea inteligenta a intertextelor, ironia sunt elementele din care isi trage sevele, in regim diurn, proza scurta a lui Ioan Grosan. Reversul lor nocturn este amaraciunea, o cristalizare a melancoliei. O amaraciune atat a personajelor, care nu inceteaza sa suspine dupa inocenta pierduta, cat si a autorului, care tanjeste la randu-i si fara incetare dupa unitatea fiintei. Nicoleta Clivet
Scrie parerea ta
CARAVANA CINEMATOGRAFICA SI ALTE POVESIRI
Ai cumparat produsul CARAVANA CINEMATOGRAFICA SI ALTE POVESIRI ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Pe "experimentalistul" Grosan, literatura facuta din pre-texte incepe prin a-l fascina si sfarseste prin a-l panica. Personajele sale nu se simt tocmai bine ca "fiinte de hartie", inchise intr-un destin strict textual. De aici, gravitatea subiacenta, amaraciunea tonului atunci cand cultura tradeaza existentialul, ba chiar i se substituie, oferindu-se ca fundament.Jocul, experimentul, manevrarea inteligenta a intertextelor, ironia sunt elementele din care isi trage sevele, in regim diurn, proza scurta a lui Ioan Grosan. Reversul lor nocturn este amaraciunea, o cristalizare a melancoliei. O amaraciune atat a personajelor, care nu inceteaza sa suspine dupa inocenta pierduta, cat si a autorului, care tanjeste la randu-i si fara incetare dupa unitatea fiintei. Nicoleta Clivet
Acorda un calificativ