Lucrarea de față este realizată în conformitate cu actuala programă școlară de limba și literatura română. În plus, ține cont de reperele metodologice publicate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, în scopul armonizării programei de liceu cu aceea de gimnaziu. Problemele de literatură, limbă și comunicare au fost abordate integrat și preponderent aplicativ în patru unități: U1 – Proza scurtă, U2 – Romanul, U3 – Textul dramatic și spectacolul teatral, U4 – Poezia (cu un subcapitol final dedicat criticii literare, pentru profilul umanist). Numeroasele activități de învățare au ca principal suport sinteze ale informației esențiale din cele trei domenii, realizate într-un limbaj accesibil. În ceea ce privește selecția autorilor și a textelor ficționale și nonficționale, s-au avut în vedere valoarea acestora și adecvarea la vârsta elevilor. Operele literare abordate din perspectiva genurilor și speciilor, dar și a câtorva repere istorice, aparțin unor autori consacrați, în mare parte din lista canonului școlar, de la Vasile Alecsandri la Marin Sorescu. În plus, au fost propuse mai multe texte auxiliare, din dorința de a oferi un contact mai viu și mai bogat cu varietatea formulelor literare, pe de o parte, și cu evoluția limbajului artistic, pe de altă parte. În această privință, au fost selectați, cu precădere, autori români contemporani, dar și câțiva mari scriitori străini. La final, se oferă sugestii de rezolvare pentru unele dintre exercițiile propuse. Ion Bogdan Lefter: coordonator Dumitrița Stoica: Ion Creangă, registre lingvistice (U1), Liviu Rebreanu, interviul (U2), U3 integral, George Bacovia, calitățile stilului, aspect de exprimare corectă (U4). Dan Gulea: Ioan Slavici; stil direct, stil indirect, stil indirect liber (U1); Femeia în roșu de Mircea Nedelciu, Adriana Babeți, Mircea Mihăieș (U2); Mihai Eminescu; valori stilistice ale unor categorii morfosintactice; Lucian Blaga; texte auxiliare; critica literară (U4). Dragoș Silviu Păduraru: Mihail Sadoveanu, limbaje funcționale (U1), Camil Petrescu, mesaje din domeniul audio-vizualului (U2), Grigore Alexandrescu, Vasile Alecsandri, Tudor Arghezi, Marin Sorescu (U4).
Scrie parerea ta
Cititul ne face mai buni. Limba și literatura română. Noțiuni, aplicații, repere istorice. Clasa a X-a
Ai cumparat produsul Cititul ne face mai buni. Limba și literatura română. Noțiuni, aplicații, repere istorice. Clasa a X-a ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Lucrarea de față este realizată în conformitate cu actuala programă școlară de limba și literatura română. În plus, ține cont de reperele metodologice publicate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, în scopul armonizării programei de liceu cu aceea de gimnaziu. Problemele de literatură, limbă și comunicare au fost abordate integrat și preponderent aplicativ în patru unități: U1 – Proza scurtă, U2 – Romanul, U3 – Textul dramatic și spectacolul teatral, U4 – Poezia (cu un subcapitol final dedicat criticii literare, pentru profilul umanist). Numeroasele activități de învățare au ca principal suport sinteze ale informației esențiale din cele trei domenii, realizate într-un limbaj accesibil. În ceea ce privește selecția autorilor și a textelor ficționale și nonficționale, s-au avut în vedere valoarea acestora și adecvarea la vârsta elevilor. Operele literare abordate din perspectiva genurilor și speciilor, dar și a câtorva repere istorice, aparțin unor autori consacrați, în mare parte din lista canonului școlar, de la Vasile Alecsandri la Marin Sorescu. În plus, au fost propuse mai multe texte auxiliare, din dorința de a oferi un contact mai viu și mai bogat cu varietatea formulelor literare, pe de o parte, și cu evoluția limbajului artistic, pe de altă parte. În această privință, au fost selectați, cu precădere, autori români contemporani, dar și câțiva mari scriitori străini. La final, se oferă sugestii de rezolvare pentru unele dintre exercițiile propuse. Ion Bogdan Lefter: coordonator Dumitrița Stoica: Ion Creangă, registre lingvistice (U1), Liviu Rebreanu, interviul (U2), U3 integral, George Bacovia, calitățile stilului, aspect de exprimare corectă (U4). Dan Gulea: Ioan Slavici; stil direct, stil indirect, stil indirect liber (U1); Femeia în roșu de Mircea Nedelciu, Adriana Babeți, Mircea Mihăieș (U2); Mihai Eminescu; valori stilistice ale unor categorii morfosintactice; Lucian Blaga; texte auxiliare; critica literară (U4). Dragoș Silviu Păduraru: Mihail Sadoveanu, limbaje funcționale (U1), Camil Petrescu, mesaje din domeniul audio-vizualului (U2), Grigore Alexandrescu, Vasile Alecsandri, Tudor Arghezi, Marin Sorescu (U4).
Acorda un calificativ