Ce faci, ca psiholog ori ca părinte, când copilul se închide în sine, refuză să-şi exprime grijile şi nevoile ori este cuprins de teamă şi de neîncredere? Cum va fi reclădită puntea afectivă şi comunicativă cu universul celui mic? Depănând zeci de poveşti cu tâlc, psihologul australian George Burns demonstrează în ce fel metafora terapeutică poate reînnoda legătura cu cel mic, oferindu-i căi pentru adaptarea la provocările cotidiene. Autorul lămureşte în ce fel povestea curativă poate fi integrată firesc în terapie şi cum pot fi create şi folosite în cabinet noi metafore vindecătoare. Utile pentru toţi cei care lucrează cu adolescenţi şi copii, resursele terapeutice din cartea pot fi combinate şi cu alte tehnici novatoare, cum ar fi terapiile prin joc, artă, muzică şi dramă. GEORGE W. BURNS este psiholog clinician şi director la Milton Erickson Institute of Western Australia. Este, de asemenea, formator şi conferenţiar universitar, fiind autorul a şapte cărţi dedicate poveştilor terapeutice, depresiei ori aplicării meditaţiei zen pentru îmbunătăţirea sănătăţii mentale. Cuprins: Ce oferă această carte Un cuvânt, două despre… cuvinte Poveşti orale poveşti scrise Structura acestei căr?i Povestea 1. Povestea poveştii PARTEA ÎNTÂI: CUM SĂ-I „MIŞTI" PE COPII ŞI ADOLESCEN?I PRIN ARTA POVESTIRII CAPITOLUL I. MAGIA METAFOREI De ce să le spunem copiilor şi adolescen?ilor poveşti vindecătoare şi cu tâlc? O scurtă istorie a poveştilor cu tâlc Cum ne motivează poveştile Cum ne educă poveştile Modul în care poveştile ne transmit nişte valori Cum ne disciplinează poveştile Cum reuşesc poveştile să ne ofere experien?ă Cum facilitează poveştile rezolvarea de probleme Modul în care poveştile ne schimbă şi ne vindecă Când să nu vorbim prin poveşti CAPITOLUL 2. ÎNDRUMĂRI PENTRU O POVESTIRE EFICIENTĂ Zece îndrumări pentru o povestire eficientă Şase îndrumări pentru rostirea naratorului CAPITOLUL 3. INSTRUMENTE ŞI TEHNICI Căr?ile, ca sursă de poveşti vindecătoare: biblioterapia Teatrul ca sursă de poveşti vindecătoare Înregistrările video sau dvd-urile ca sursă de poveşti vindecătoare: videoterapia Marionete, păpuşi şi jucării ca metafore Jocul ca metaforă Umorul ca metaforă Metafore experien?iale Metafore create de copii Poveşti depănate împreună A discuta sau a nu discuta? Partea a doua. Poveşti vindecătoare, poveşti cu tâlc CAPITOLUL 4. ÎNVĂ?ĂMINTE CARE ÎMBOGĂ?ESC VIA?A Povestea 2. Copiii pot schimba lucrurile: O poveste pentru copii Povestea 3. Copiii pot schimba lucrurile: O poveste pentru adolescen?i Povestea 4. Hrăneşte ceea ce vrei să creşti în tine Povestea 5. Ai grijă de tine Povestea 6. Ridică-te şi râzi Povestea 7. Nu contează doar ce faci, ci şi cum o faci Povestea 8. Ob?ine maximul din ceea ce ?i se oferă Povestea 9. A face ceea ce ştii mai bine Povestea 10. Căutarea fericirii CAPITOLUL 5. A-?I PĂSA DE TINE ÎNSU?I Povestea 11. Elanul spre noi înăl?imi: O poveste pentru copii Povestea 12. Elanul spre noi înăl?imi: O poveste pentru adolescen?i Povestea 13. Recunoaşterea propriilor abilită?i Povestea 14. Lasă-l pe Joe să o facă Povestea 15. A descoperi lucrurile care te fac special Povestea 16. Importan?a acceptării complimentelor Povestea 17. Ce dai aia primeşti Povestea 18. Fii bun, nu perfect! Povestea 19. Fii tu însu?i Povestea 20. Creşterea conştiin?ei de sine CAPITOLUL 6. SCHIMBAREA TIPARELOR COMPORTAMENTALE Povestea 21. Confruntarea cu temerile: O poveste pentru copii Povestea 22. Confruntarea cu temerile: O poveste pentru adolescen?i Povestea 23. Cercetează tu însu?i Povestea 24. A învă?a să gândeşti liber Povestea 25. Bazează-te pe ce ştii să faci mai bine Povestea 26. Învă?area unor noi trucuri Povestea 27. Un gest care a schimbat o întreagă suburbie Povestea 28. A aduce o schimbare Povestea 29. Schimbarea tiparelor comportamentale Povestea 30. Nu mă mai tem CAPITOLUL 7. GESTIONAREA RELA?IILOR Povestea 31. Prinsă la mijloc: O poveste pentru copii Povestea 32. Prinsă la mijloc: O poveste pentru adolescen?i Povestea 33. Crearea şi men?inerea prieteniilor Povestea 34. Cei patru prieteni credincioşi Povestea 35. Negocierea unei solu?ii Povestea 36. Prieteni noi Povestea 37. Descoperirea tandre?ei Povestea 38. Retragerea în sine Povestea 39. Pune-te în locul celuilalt Povestea 40. A-?i face prieteni şi a-i păstra CAPITOLUL 8. GESTIONAREA EMO?IILOR Povestea 41. Intensificarea plăcerii: O poveste pentru copii Povestea 42. Intensificarea plăcerii: O poveste pentru adolescen?i Povestea 43. A te distra Povestea 44. Cultivarea satisfac?iei Povestea 45. A bate furia în cuie Povestea 46. Când umorul te ajută Povestea 47. Când te ambalezi prea tare Povestea 48. Înva?ă să râzi Povestea 49. Schimbându-?i postura, î?i schimbi şi sentimentele Povestea 50. Exprimarea congruentă a emo?iilor CAPITO
Scrie parerea ta
101 poveşti vindecătoare pentru copii şi adolescenți. Folosirea metaforelor în terapie - George W. Burns
Ai cumparat produsul 101 poveşti vindecătoare pentru copii şi adolescenți. Folosirea metaforelor în terapie - George W. Burns ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Ce faci, ca psiholog ori ca părinte, când copilul se închide în sine, refuză să-şi exprime grijile şi nevoile ori este cuprins de teamă şi de neîncredere? Cum va fi reclădită puntea afectivă şi comunicativă cu universul celui mic? Depănând zeci de poveşti cu tâlc, psihologul australian George Burns demonstrează în ce fel metafora terapeutică poate reînnoda legătura cu cel mic, oferindu-i căi pentru adaptarea la provocările cotidiene. Autorul lămureşte în ce fel povestea curativă poate fi integrată firesc în terapie şi cum pot fi create şi folosite în cabinet noi metafore vindecătoare. Utile pentru toţi cei care lucrează cu adolescenţi şi copii, resursele terapeutice din cartea pot fi combinate şi cu alte tehnici novatoare, cum ar fi terapiile prin joc, artă, muzică şi dramă. GEORGE W. BURNS este psiholog clinician şi director la Milton Erickson Institute of Western Australia. Este, de asemenea, formator şi conferenţiar universitar, fiind autorul a şapte cărţi dedicate poveştilor terapeutice, depresiei ori aplicării meditaţiei zen pentru îmbunătăţirea sănătăţii mentale. Cuprins: Ce oferă această carte Un cuvânt, două despre… cuvinte Poveşti orale poveşti scrise Structura acestei căr?i Povestea 1. Povestea poveştii PARTEA ÎNTÂI: CUM SĂ-I „MIŞTI" PE COPII ŞI ADOLESCEN?I PRIN ARTA POVESTIRII CAPITOLUL I. MAGIA METAFOREI De ce să le spunem copiilor şi adolescen?ilor poveşti vindecătoare şi cu tâlc? O scurtă istorie a poveştilor cu tâlc Cum ne motivează poveştile Cum ne educă poveştile Modul în care poveştile ne transmit nişte valori Cum ne disciplinează poveştile Cum reuşesc poveştile să ne ofere experien?ă Cum facilitează poveştile rezolvarea de probleme Modul în care poveştile ne schimbă şi ne vindecă Când să nu vorbim prin poveşti CAPITOLUL 2. ÎNDRUMĂRI PENTRU O POVESTIRE EFICIENTĂ Zece îndrumări pentru o povestire eficientă Şase îndrumări pentru rostirea naratorului CAPITOLUL 3. INSTRUMENTE ŞI TEHNICI Căr?ile, ca sursă de poveşti vindecătoare: biblioterapia Teatrul ca sursă de poveşti vindecătoare Înregistrările video sau dvd-urile ca sursă de poveşti vindecătoare: videoterapia Marionete, păpuşi şi jucării ca metafore Jocul ca metaforă Umorul ca metaforă Metafore experien?iale Metafore create de copii Poveşti depănate împreună A discuta sau a nu discuta? Partea a doua. Poveşti vindecătoare, poveşti cu tâlc CAPITOLUL 4. ÎNVĂ?ĂMINTE CARE ÎMBOGĂ?ESC VIA?A Povestea 2. Copiii pot schimba lucrurile: O poveste pentru copii Povestea 3. Copiii pot schimba lucrurile: O poveste pentru adolescen?i Povestea 4. Hrăneşte ceea ce vrei să creşti în tine Povestea 5. Ai grijă de tine Povestea 6. Ridică-te şi râzi Povestea 7. Nu contează doar ce faci, ci şi cum o faci Povestea 8. Ob?ine maximul din ceea ce ?i se oferă Povestea 9. A face ceea ce ştii mai bine Povestea 10. Căutarea fericirii CAPITOLUL 5. A-?I PĂSA DE TINE ÎNSU?I Povestea 11. Elanul spre noi înăl?imi: O poveste pentru copii Povestea 12. Elanul spre noi înăl?imi: O poveste pentru adolescen?i Povestea 13. Recunoaşterea propriilor abilită?i Povestea 14. Lasă-l pe Joe să o facă Povestea 15. A descoperi lucrurile care te fac special Povestea 16. Importan?a acceptării complimentelor Povestea 17. Ce dai aia primeşti Povestea 18. Fii bun, nu perfect! Povestea 19. Fii tu însu?i Povestea 20. Creşterea conştiin?ei de sine CAPITOLUL 6. SCHIMBAREA TIPARELOR COMPORTAMENTALE Povestea 21. Confruntarea cu temerile: O poveste pentru copii Povestea 22. Confruntarea cu temerile: O poveste pentru adolescen?i Povestea 23. Cercetează tu însu?i Povestea 24. A învă?a să gândeşti liber Povestea 25. Bazează-te pe ce ştii să faci mai bine Povestea 26. Învă?area unor noi trucuri Povestea 27. Un gest care a schimbat o întreagă suburbie Povestea 28. A aduce o schimbare Povestea 29. Schimbarea tiparelor comportamentale Povestea 30. Nu mă mai tem CAPITOLUL 7. GESTIONAREA RELA?IILOR Povestea 31. Prinsă la mijloc: O poveste pentru copii Povestea 32. Prinsă la mijloc: O poveste pentru adolescen?i Povestea 33. Crearea şi men?inerea prieteniilor Povestea 34. Cei patru prieteni credincioşi Povestea 35. Negocierea unei solu?ii Povestea 36. Prieteni noi Povestea 37. Descoperirea tandre?ei Povestea 38. Retragerea în sine Povestea 39. Pune-te în locul celuilalt Povestea 40. A-?i face prieteni şi a-i păstra CAPITOLUL 8. GESTIONAREA EMO?IILOR Povestea 41. Intensificarea plăcerii: O poveste pentru copii Povestea 42. Intensificarea plăcerii: O poveste pentru adolescen?i Povestea 43. A te distra Povestea 44. Cultivarea satisfac?iei Povestea 45. A bate furia în cuie Povestea 46. Când umorul te ajută Povestea 47. Când te ambalezi prea tare Povestea 48. Înva?ă să râzi Povestea 49. Schimbându-?i postura, î?i schimbi şi sentimentele Povestea 50. Exprimarea congruentă a emo?iilor CAPITO
Acorda un calificativ