vorbeÈ™te despre trauma unei familii contemporane ÅŸi despre blocajele de comunicare dintre mai multe generaÈ›ii de femei. Când tăcerea se instalează într-o familie, toate comportamentele sunt creatoare de traume. Singura soluÈ›ie pare să fie depășirea fricii È™i deschiderea rănilor. „După premiul obÈ›inut cu, în 2021, la Festivalul de la Chambery, FranÈ›a, Ioana Maria Stăncescu își consolidează poziÈ›ia în prima linie a noului val de prozatoare cu cea de-Âa doua carte:. Ce-Âi împinge pe bărbaÈ›ii dintrÂ-o familie săÂ-È™i abandoneze soÈ›iile – o filiaÈ›ie genetică, o maledicÈ›ie sau lipsa empatiei între parteneri? Ce împinge o adolescentă să încerce să se sinucidă? Ce È™anse are o relaÈ›ie născută pe Facebook să ajungă o poveste de dragoste reală? Dora, o femeie încă tânără, confruntată cu singurătatea muncii de acasă, cu îndepărtarea treptată a fiicei adolescente È™i cu neînÈ›elegerile cronice cu mama, încearcă să-ÂÈ™i obÈ›ină dreptul la propria existență. Adevăruri, uneori neplăcute, spuse tăios sau melancolic într-Âo naraÈ›iune alertă, cu irizări de lirism, care nu-ÂÈ›i permite să laÈ™i cartea din mână." GABRIELA ADAMEȘTEANU „Carte a mamelor, matrioÈ™kă a generaÈ›iilor, în care singurătatea, înstrăinarea È™i tăcerea sunt moÈ™teniri de familie, povestea contemporană a Dorei reuÈ™eÈ™te să fie, în ciuda temei, o carte de-Âa dreptul luminoasă, îmbrăcată întrÂ-o rochie colorată de vară, amintind de Siri Hustvedt È™i celebra sa . Unicul bărbat prezent în poveste este de fapt o absență – pe care Dora o transformă, cu naturaleÈ›e, stângăcie ataÈ™antă È™i È™arm, în promisiune. Mai există însă o altă absență, mai subtilă È™i mult mai dureroasă decât a bărbatului, iar acolo mi se pare că stă cu adevărat miza acestei cărÈ›i de o frumuseÈ›e discretă, pictată în pasteluri." VERONICA D. NICULESCU „Suntem martorii miÈ™cărilor de ape unduitoare ale relaÈ›iilor din interiorul unei familii, care pare deopotrivă obiÈ™nuită, dar È™i dureros tarată de răni vechi, îngropate sub tăceri. FlashÂurile din copilăria Dorei, când părinÈ›ii ei erau tineri, iar bunicii încă mai aveau putere să se împotrivească unul altuia, completează portretele acestei galerii de personaje pentru care durerile nu se limpezesc prin discuÈ›ii, ci se ascund, o familie în care cuvintele sunt folosite cu partea ascuÈ›ită înspre celălalt È™i în care tăcerea È›ine loc de multe." SIMONA ANTONESCU IOANA MARIA STÄ‚NCESCU s-Âa născut la BucureÈ™ti, în 1975, È™i a studiat limba È™i literatura franceză la Universitatea BucureÈ™ti. Lucrează ca realizator la Radio România InternaÈ›ional. Debutează în 2020 cu (apărut la Editura Trei), roman nominalizat la Premiile „Sofia Nădejde" pentru literatură scrisă de femei, la categoria Debut Proză, È™i laureat la Festival du Premier Roman Chambéry, 2021.
Scrie parerea ta
Tăcerea vine prima - Audiobook - Ioana Maria Stăncescu
Ai cumparat produsul Tăcerea vine prima - Audiobook - Ioana Maria Stăncescu ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
vorbeÈ™te despre trauma unei familii contemporane ÅŸi despre blocajele de comunicare dintre mai multe generaÈ›ii de femei. Când tăcerea se instalează într-o familie, toate comportamentele sunt creatoare de traume. Singura soluÈ›ie pare să fie depășirea fricii È™i deschiderea rănilor. „După premiul obÈ›inut cu, în 2021, la Festivalul de la Chambery, FranÈ›a, Ioana Maria Stăncescu își consolidează poziÈ›ia în prima linie a noului val de prozatoare cu cea de-Âa doua carte:. Ce-Âi împinge pe bărbaÈ›ii dintrÂ-o familie săÂ-È™i abandoneze soÈ›iile – o filiaÈ›ie genetică, o maledicÈ›ie sau lipsa empatiei între parteneri? Ce împinge o adolescentă să încerce să se sinucidă? Ce È™anse are o relaÈ›ie născută pe Facebook să ajungă o poveste de dragoste reală? Dora, o femeie încă tânără, confruntată cu singurătatea muncii de acasă, cu îndepărtarea treptată a fiicei adolescente È™i cu neînÈ›elegerile cronice cu mama, încearcă să-ÂÈ™i obÈ›ină dreptul la propria existență. Adevăruri, uneori neplăcute, spuse tăios sau melancolic într-Âo naraÈ›iune alertă, cu irizări de lirism, care nu-ÂÈ›i permite să laÈ™i cartea din mână." GABRIELA ADAMEȘTEANU „Carte a mamelor, matrioÈ™kă a generaÈ›iilor, în care singurătatea, înstrăinarea È™i tăcerea sunt moÈ™teniri de familie, povestea contemporană a Dorei reuÈ™eÈ™te să fie, în ciuda temei, o carte de-Âa dreptul luminoasă, îmbrăcată întrÂ-o rochie colorată de vară, amintind de Siri Hustvedt È™i celebra sa . Unicul bărbat prezent în poveste este de fapt o absență – pe care Dora o transformă, cu naturaleÈ›e, stângăcie ataÈ™antă È™i È™arm, în promisiune. Mai există însă o altă absență, mai subtilă È™i mult mai dureroasă decât a bărbatului, iar acolo mi se pare că stă cu adevărat miza acestei cărÈ›i de o frumuseÈ›e discretă, pictată în pasteluri." VERONICA D. NICULESCU „Suntem martorii miÈ™cărilor de ape unduitoare ale relaÈ›iilor din interiorul unei familii, care pare deopotrivă obiÈ™nuită, dar È™i dureros tarată de răni vechi, îngropate sub tăceri. FlashÂurile din copilăria Dorei, când părinÈ›ii ei erau tineri, iar bunicii încă mai aveau putere să se împotrivească unul altuia, completează portretele acestei galerii de personaje pentru care durerile nu se limpezesc prin discuÈ›ii, ci se ascund, o familie în care cuvintele sunt folosite cu partea ascuÈ›ită înspre celălalt È™i în care tăcerea È›ine loc de multe." SIMONA ANTONESCU IOANA MARIA STÄ‚NCESCU s-Âa născut la BucureÈ™ti, în 1975, È™i a studiat limba È™i literatura franceză la Universitatea BucureÈ™ti. Lucrează ca realizator la Radio România InternaÈ›ional. Debutează în 2020 cu (apărut la Editura Trei), roman nominalizat la Premiile „Sofia Nădejde" pentru literatură scrisă de femei, la categoria Debut Proză, È™i laureat la Festival du Premier Roman Chambéry, 2021.
Acorda un calificativ