Vârsta educației timpurii reprezintă o etapă a structurării și dezvoltării viitoarei personalități a copilului din perspectivă cognitive, afectiv-motivatională și socială. La baza acestei evoluții se află jocul, o realitate permanentă în viața copilului, un instrument authentic de acțiune și manifestare care satisfice trebuințe cognitive și de explirare, într-un dinamiscm specific vârstei.Pornind de la aceste considerente, lucrarea De la senzații la cunoaștere abordează jocul, în general, și jocul senzorial, în special, considerându-l pe acesta din urmă o fereastră deschisă spre lume care facilitează legătura informațională cea mai simplă a copilului cu realitatea înconjurătoare, permite învățarea primelor lecții de viață, răspunzând nevoilor de cunoaștere, investigare și explorare ale acestuia.Lucrarea valorifică oportunitățile pe care le oferă jocurile și activitățile senzoriale în educația la vârstele timpurii, aducând în atenție abordări eficiente, probate în activitatea profesională.Topica abordată de lucrare se pliază pe conținuturile cuprinse în studiile de psihologie generală și psihologia copilului și reprezintă un demers practic, cu minime accente teoretice care oferă cadrelor didactice clarificări conceptuale, particularizări și exemplificări care se doresc a fi veritabile direcții de acțiune.Maniera de structurare a lucrării, accesibilitatea jocurilor, claritatea prezentării acestora, oportunitatea conținuturilor, adecvarea la vârsta preșcolară sunt atuuri care pot determina pe orice practician să includă în demersul didactic pentru a le verifica eficiența și a facilita realizarea prevederilor Curriculumului pentru educația timpurie.Cartea poate constitui un punct de plecare sau poate fi un sprijin pentru cadrele didactice care își desfășoară activitatea în instituțiile de educație timpurie. Aceasta nu se dorește a fi un model, ci o sursă de inspirație care poate fi completată de măiestria fiecărui practician.Despre autori:DANIELA RĂILEANU – este inspector școlar de specialitate pentru învățământul preșcolar/educație timpurie, membru în Comisia națională de specialitate, al grupurilor naționale de lucru pentru învățământul preșcolar, coordonator și formator de programe educaționale naționale și județene. A contribuit la elaborarea unor documente curriculare reprezentative și de reformă. De asemenea, este contributor/coautor sau coordonator al unor lucrări de specialitate.IULIANA ALECSA – este absolventă a Facultății de Științe ale Educației, cu masterat în Consiliere psihopedagogică și educațională, director al Grădiniței cu Program Normal „Țăndărică“ Suceava, metodist al ISJ Suceava, formator, membru al Corpului profesorilor evaluatori pentru examenele și concursurile naționale. Are o experiență de peste 35 ani în activitatea didac-tică și cea de management instituțional. A deținut funcții de inspector școlar, responsabil de cerc pedagogic, membru al Consiliului pentru curriculum la specialitatea învățământ preșcolar, mentor, a participat cu responsabilități și la mobilități în programe de învățare – Comenius și Comenius-Regio, a susținut cursuri de formare destinate cadrelor didactice din învățământul preșcolar și primar și managerilor de instituții de învățământ în cadrul programelor de formare continuă Management și comunicare în instituțiile educaționale și Abordări inovative în didacticile specifice învățământului preșcolar și primar derulate de UBB Cluj-Napoca. Experiența în managementul educațional și instituțional s-a materializat în elaborarea și publicarea unor lucrări de specialitate, auxiliare didactice pentru preșcolari, a unor cărți și articole.DORINA VIERIU – este absolventă a Facultăţii de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare“ Suceava, cu master în consiliere psihologică şi educaţională, director al Grădiniţei cu Program Prelungit „Aşchiuţă“ Suceava, metodist ISJ, mentor în cadrul Proiectului naţional pentru Reforma Educaţiei Timpurii (P.R.E.T.). A susținut cursuri de formare destinate cadrelor didactice din învățământul preșcolar și primar și managerilor de instituții de învățământ în cadrul programelor de formare continuă Management și comunicare în instituțiile educaționale și Abordări inovative în didacticile specifice învățământului preșcolar și primar derulate de UBB Cluj-Napoca, membru în Consiliul consultativ al ISJ Suceava. Are o experienţă de peste 30 de ani în activitatea de management instituţional şi 40 de ani în activitatea de management educaţional. A publicat, în calitate de autor și coautor, cărți și articole în domeniul educațional și auxiliare didactice.Caracteristici:Autori: Răileanu Daniela, Alecsa Iuliana, Vieriu Dorina;Pagini: 128;Mărimi: 16,5 x 23,5 mm;Copertă: Necartonată.
Scrie parerea ta
De la senzatii la cunoastere-teorie si jocuri
Ai cumparat produsul De la senzatii la cunoastere-teorie si jocuri ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Vârsta educației timpurii reprezintă o etapă a structurării și dezvoltării viitoarei personalități a copilului din perspectivă cognitive, afectiv-motivatională și socială. La baza acestei evoluții se află jocul, o realitate permanentă în viața copilului, un instrument authentic de acțiune și manifestare care satisfice trebuințe cognitive și de explirare, într-un dinamiscm specific vârstei.Pornind de la aceste considerente, lucrarea De la senzații la cunoaștere abordează jocul, în general, și jocul senzorial, în special, considerându-l pe acesta din urmă o fereastră deschisă spre lume care facilitează legătura informațională cea mai simplă a copilului cu realitatea înconjurătoare, permite învățarea primelor lecții de viață, răspunzând nevoilor de cunoaștere, investigare și explorare ale acestuia.Lucrarea valorifică oportunitățile pe care le oferă jocurile și activitățile senzoriale în educația la vârstele timpurii, aducând în atenție abordări eficiente, probate în activitatea profesională.Topica abordată de lucrare se pliază pe conținuturile cuprinse în studiile de psihologie generală și psihologia copilului și reprezintă un demers practic, cu minime accente teoretice care oferă cadrelor didactice clarificări conceptuale, particularizări și exemplificări care se doresc a fi veritabile direcții de acțiune.Maniera de structurare a lucrării, accesibilitatea jocurilor, claritatea prezentării acestora, oportunitatea conținuturilor, adecvarea la vârsta preșcolară sunt atuuri care pot determina pe orice practician să includă în demersul didactic pentru a le verifica eficiența și a facilita realizarea prevederilor Curriculumului pentru educația timpurie.Cartea poate constitui un punct de plecare sau poate fi un sprijin pentru cadrele didactice care își desfășoară activitatea în instituțiile de educație timpurie. Aceasta nu se dorește a fi un model, ci o sursă de inspirație care poate fi completată de măiestria fiecărui practician.Despre autori:DANIELA RĂILEANU – este inspector școlar de specialitate pentru învățământul preșcolar/educație timpurie, membru în Comisia națională de specialitate, al grupurilor naționale de lucru pentru învățământul preșcolar, coordonator și formator de programe educaționale naționale și județene. A contribuit la elaborarea unor documente curriculare reprezentative și de reformă. De asemenea, este contributor/coautor sau coordonator al unor lucrări de specialitate.IULIANA ALECSA – este absolventă a Facultății de Științe ale Educației, cu masterat în Consiliere psihopedagogică și educațională, director al Grădiniței cu Program Normal „Țăndărică“ Suceava, metodist al ISJ Suceava, formator, membru al Corpului profesorilor evaluatori pentru examenele și concursurile naționale. Are o experiență de peste 35 ani în activitatea didac-tică și cea de management instituțional. A deținut funcții de inspector școlar, responsabil de cerc pedagogic, membru al Consiliului pentru curriculum la specialitatea învățământ preșcolar, mentor, a participat cu responsabilități și la mobilități în programe de învățare – Comenius și Comenius-Regio, a susținut cursuri de formare destinate cadrelor didactice din învățământul preșcolar și primar și managerilor de instituții de învățământ în cadrul programelor de formare continuă Management și comunicare în instituțiile educaționale și Abordări inovative în didacticile specifice învățământului preșcolar și primar derulate de UBB Cluj-Napoca. Experiența în managementul educațional și instituțional s-a materializat în elaborarea și publicarea unor lucrări de specialitate, auxiliare didactice pentru preșcolari, a unor cărți și articole.DORINA VIERIU – este absolventă a Facultăţii de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare“ Suceava, cu master în consiliere psihologică şi educaţională, director al Grădiniţei cu Program Prelungit „Aşchiuţă“ Suceava, metodist ISJ, mentor în cadrul Proiectului naţional pentru Reforma Educaţiei Timpurii (P.R.E.T.). A susținut cursuri de formare destinate cadrelor didactice din învățământul preșcolar și primar și managerilor de instituții de învățământ în cadrul programelor de formare continuă Management și comunicare în instituțiile educaționale și Abordări inovative în didacticile specifice învățământului preșcolar și primar derulate de UBB Cluj-Napoca, membru în Consiliul consultativ al ISJ Suceava. Are o experienţă de peste 30 de ani în activitatea de management instituţional şi 40 de ani în activitatea de management educaţional. A publicat, în calitate de autor și coautor, cărți și articole în domeniul educațional și auxiliare didactice.Caracteristici:Autori: Răileanu Daniela, Alecsa Iuliana, Vieriu Dorina;Pagini: 128;Mărimi: 16,5 x 23,5 mm;Copertă: Necartonată.
Acorda un calificativ