Romanul adolescentului miop poate fi socotit drept fila de început a cronicii vieții, operei și sistemului de gândire ale lui Mircea Eliade, cea dintâi înregistrare în scris, transfigurată prin literaturizare, a construirii de sine fără de care nici o personalitate nu rămâne în conștiința lumii și nici un creator nu e cu adevărat mare. Contradicțiile, frământările și incertitudinile de tot felul nu sunt niciodată mai puternice decât în adolescență. Să le învingi, să faci din ele trepte ale cunoașterii și autocunoașterii – iată o dovadă de eroism autentic, de triumf al voinței, prevestind omul excepțional de mai târziu. Partea a doua a cărții, Gaudeamus, scrisă în anii studiilor universitare ale lui Eliade, are ca protagoniști studenți ai generației interbelice, tineri care își descoperă personalitatea și încearcă să-și creeze propriile criterii de raportare la realitate și propriile valori, proces din care nu lipsesc frământarea și paradoxul specifice nu numai tinereții, ca vârstă, ci și unui anume context istoric.
Scrie parerea ta
Romanul adolescentului miop (vol. 1)
Ai cumparat produsul Romanul adolescentului miop (vol. 1) ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Romanul adolescentului miop poate fi socotit drept fila de început a cronicii vieții, operei și sistemului de gândire ale lui Mircea Eliade, cea dintâi înregistrare în scris, transfigurată prin literaturizare, a construirii de sine fără de care nici o personalitate nu rămâne în conștiința lumii și nici un creator nu e cu adevărat mare. Contradicțiile, frământările și incertitudinile de tot felul nu sunt niciodată mai puternice decât în adolescență. Să le învingi, să faci din ele trepte ale cunoașterii și autocunoașterii – iată o dovadă de eroism autentic, de triumf al voinței, prevestind omul excepțional de mai târziu. Partea a doua a cărții, Gaudeamus, scrisă în anii studiilor universitare ale lui Eliade, are ca protagoniști studenți ai generației interbelice, tineri care își descoperă personalitatea și încearcă să-și creeze propriile criterii de raportare la realitate și propriile valori, proces din care nu lipsesc frământarea și paradoxul specifice nu numai tinereții, ca vârstă, ci și unui anume context istoric.
Acorda un calificativ