Trăim într-o epocă a individualității. Se presupune că trebuie să fim supli, prosperi, fericiți, extravertiți și populari. Aceasta este imaginea culturii noastre despre sinele perfect. Vedem asemenea persoane peste tot: în reclame, în presă, în social media. Ni se spune că pentru a fi perfecţi trebuie doar să ne urmăm visele, că potențialul nostru este fără limite și că suntem sursa propriului succes. Dar acest model al sinelui perfect poate fi extrem de periculos. Oamenii suferă fiind torturați de această fantezie imposibilă. Presiunea socială fără precedent conduce la o creștere a ratelor depresiei și a sinuciderilor. De unde vine acest ideal? De ce este acesta atât de puternic? Există vreo modalitate de a rupe vraja? Pentru a răspunde la aceste întrebări, Selfie ne poartă de pe malurile Greciei antice prin Evul Mediu creștin, către propovăduitorii stimei de sine din California anilor 1980, în avântul narcisismului și era neoliberalismului hiperindividualizat în care trăim acum. Ne spune povestea extraordinară a persoanei pe care o cunoaștem atât de bine – a sinelui nostru.  Fiecare dintre erele pe care le-am ales pentru analiză ne-a schimbat într-un mod diferit, într-o măsură pe care eu o găsesc extraordinară. Deseori nu reușim să ne dăm seama că lucrurile pe care le credem sunt, în măsură considerabilă, o combinație de credințe, povești, filosofii, superstiții, minciuni, greșeli și zbateri ale femeilor și bărbaților imperfecți – altfel spus, cultura noastră. Voci ale unor minți de mult dispărute ne bântuie în prezent, adesea fără să conștientizăm acest lucru. Argumentele lor, discordiile lor, luptele lor, bestsellerurile scrise de ei, revoluțiile declanșate de ei, industriile și mișcările pe care le-au dezvoltat și apoi înăbușit, toate trăiesc înlăuntrul nostru. Dacă vreau să înțeleg era perfecționismului și acest model straniu al sinelui la care s-a ajuns, nu știu cum, va trebui să spun aceste povești. Deci există sinele și există cultură. Două lucruri diferite. Sinele este cel care vrea să devină perfect și cultura este cea care îi spune ce înseamnă, de fapt, „perfect“. Vom descoperi imediat însă că aceste două forme nu sunt chiar atât de separate precum ar putea părea la prima vedere.  Will Storr este scriitor și jurnalist premiat. Articolele sale au apărut în publicații precum The Guardian Weekend, The Sunday Times Magazine și Esquire. Este autorul unor cărți lăudate de critici, printre care The Heretics: Adventures with the Enemies of Science și romanul The Hunger and the Howling of Killian Lone.
Scrie parerea ta
Selfie
Ai cumparat produsul Selfie ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Trăim într-o epocă a individualității. Se presupune că trebuie să fim supli, prosperi, fericiți, extravertiți și populari. Aceasta este imaginea culturii noastre despre sinele perfect. Vedem asemenea persoane peste tot: în reclame, în presă, în social media. Ni se spune că pentru a fi perfecţi trebuie doar să ne urmăm visele, că potențialul nostru este fără limite și că suntem sursa propriului succes. Dar acest model al sinelui perfect poate fi extrem de periculos. Oamenii suferă fiind torturați de această fantezie imposibilă. Presiunea socială fără precedent conduce la o creștere a ratelor depresiei și a sinuciderilor. De unde vine acest ideal? De ce este acesta atât de puternic? Există vreo modalitate de a rupe vraja? Pentru a răspunde la aceste întrebări, Selfie ne poartă de pe malurile Greciei antice prin Evul Mediu creștin, către propovăduitorii stimei de sine din California anilor 1980, în avântul narcisismului și era neoliberalismului hiperindividualizat în care trăim acum. Ne spune povestea extraordinară a persoanei pe care o cunoaștem atât de bine – a sinelui nostru.  Fiecare dintre erele pe care le-am ales pentru analiză ne-a schimbat într-un mod diferit, într-o măsură pe care eu o găsesc extraordinară. Deseori nu reușim să ne dăm seama că lucrurile pe care le credem sunt, în măsură considerabilă, o combinație de credințe, povești, filosofii, superstiții, minciuni, greșeli și zbateri ale femeilor și bărbaților imperfecți – altfel spus, cultura noastră. Voci ale unor minți de mult dispărute ne bântuie în prezent, adesea fără să conștientizăm acest lucru. Argumentele lor, discordiile lor, luptele lor, bestsellerurile scrise de ei, revoluțiile declanșate de ei, industriile și mișcările pe care le-au dezvoltat și apoi înăbușit, toate trăiesc înlăuntrul nostru. Dacă vreau să înțeleg era perfecționismului și acest model straniu al sinelui la care s-a ajuns, nu știu cum, va trebui să spun aceste povești. Deci există sinele și există cultură. Două lucruri diferite. Sinele este cel care vrea să devină perfect și cultura este cea care îi spune ce înseamnă, de fapt, „perfect“. Vom descoperi imediat însă că aceste două forme nu sunt chiar atât de separate precum ar putea părea la prima vedere.  Will Storr este scriitor și jurnalist premiat. Articolele sale au apărut în publicații precum The Guardian Weekend, The Sunday Times Magazine și Esquire. Este autorul unor cărți lăudate de critici, printre care The Heretics: Adventures with the Enemies of Science și romanul The Hunger and the Howling of Killian Lone.
Acorda un calificativ