Cartea aceasta, de o mare bogăție informațională, reprezintă o călătorie de cunoaștere a felului în care creierul uman își dezvoltă sofisticatele mecanisme de învățare încă dinainte de naștere, un proces care continuă de altfel pe tot parcursul vieții adulte. Stanislas Dehaene, unul dintre experții mondiali de prim rang în neuroștiințe, își dedică bogata experiență de cercetător multidisciplinar studiului unui concept despre care toți credem că știm destul de multe: învățarea. Încă de la bun început, Dehaene ne arată că noțiunea de învățare este tributară unei cunoașteri inexacte, pornind chiar de la ideea larg răspândită că creierul unui bebeluș este un fel de spațiu virgin, o tabula rasa, în care influența mediului înconjurător va modela evoluția sa după naștere. Nicidecum, susține expertul francez, bebelușii sunt, de fapt, niște mici experți în chestiuni de fizică, probabilități și intuiții psihologice. Creierul unui nou ‑născut are deja capacitatea de a evalua mediul înconjurător, de a face deducții în primele luni de viață, de a cerceta și de a înțelege complicatele procese fizice și psihologice ale realității. Care este importanța unei astfel de descoperiri? Printre altele, faptul că învățarea, acest complex proces prin care creierul elaborează modele ale lumii exterioare, cuprinde arii despre care avem mai degrabă prejudecăți decât certitudini științifice. Descoperirile sale sunt derivate dintr-o susținută cercetare de laborator, prin tehnici imagistice de ultimă generație în neuroștiințe, prin conectarea și oglindirea modelelor computaționale prin care algoritmii matematici cunosc lumea la funcționarea proceselor din creierul uman, prin experimente psihologice riguroase. Autor laureat al The Brain Prize The Brain Prize în 2014, „pentru cercetările de pionierat privind mecanismele cerebrale superioare care stau la baza unor funcții umane atât de complexe precum alfabetizarea, calculul, comportamentul motivat și cogniția socială“ „Există cuvinte care ne sunt atât de familiare, încât par mai degrabă să ascundă, și mai puțin să clarifice, sensul lor de bază, iar „învățarea” este un exemplu grăitor. Pare ceva atât de obișnuit, căci toată lumea trece prin acest proces. De fapt, învățarea e un fel de „cutie neagră”, pe care Dehaene o analizează ca să aducă la lumină secretele extraordinare pe care le conține... Explicațiile sale cu privire la funcționarea de bază a creierului reprezintă un excelent punct de pornire.“ The New York Times Book Review „O carte cu o abundență de informații pentru educatori, părinți și toți cei interesați, despre cum să-și însușească eficient cunoștințele.“ Publishers Weekly „[Dehaene] examinează riguros capacitatea noastră de a învăța. Creierul bebelușului este în mod special extraordinar, și nicidecum tabula rasa… Portretul făcut de Dehaene creierului uman este fascinant.“ Booklist STANISLAS DEHAENE este un renumit cercetător francez contemporan, expert în neuroștiințe cognitive. Domeniile sale de interes acoperă studiul modelelor neuronale ale cogniției umane, bazele citirii, cogniția numerică, corelările neurale ale conștiinței, reprezentările matematice și bazele învățării. Cercetările sale inovatoare l-au consacrat printre experții mondiali de prim rang în domeniul neuroștiințelor. Este directorul Laboratorului de Neuroimagistică Cognitivă de la Saclay (Franța), sub egida Institutului Frédéric Joliot. Din 2017 predă la prestigioasa instituție academică de învățământ universitar Collège de France, la Paris. Este președintele Consiliului Științific al Ministerului francez al Educației. A scris peste 15 cărți dedicate cercetăriilor efectuate în domeniile sale științifice de interes.
Scrie parerea ta
Cum invatam. De ce este creierul uman mai performant decat orice computer... deocamdata
Ai cumparat produsul Cum invatam. De ce este creierul uman mai performant decat orice computer... deocamdata ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Cartea aceasta, de o mare bogăție informațională, reprezintă o călătorie de cunoaștere a felului în care creierul uman își dezvoltă sofisticatele mecanisme de învățare încă dinainte de naștere, un proces care continuă de altfel pe tot parcursul vieții adulte. Stanislas Dehaene, unul dintre experții mondiali de prim rang în neuroștiințe, își dedică bogata experiență de cercetător multidisciplinar studiului unui concept despre care toți credem că știm destul de multe: învățarea. Încă de la bun început, Dehaene ne arată că noțiunea de învățare este tributară unei cunoașteri inexacte, pornind chiar de la ideea larg răspândită că creierul unui bebeluș este un fel de spațiu virgin, o tabula rasa, în care influența mediului înconjurător va modela evoluția sa după naștere. Nicidecum, susține expertul francez, bebelușii sunt, de fapt, niște mici experți în chestiuni de fizică, probabilități și intuiții psihologice. Creierul unui nou ‑născut are deja capacitatea de a evalua mediul înconjurător, de a face deducții în primele luni de viață, de a cerceta și de a înțelege complicatele procese fizice și psihologice ale realității. Care este importanța unei astfel de descoperiri? Printre altele, faptul că învățarea, acest complex proces prin care creierul elaborează modele ale lumii exterioare, cuprinde arii despre care avem mai degrabă prejudecăți decât certitudini științifice. Descoperirile sale sunt derivate dintr-o susținută cercetare de laborator, prin tehnici imagistice de ultimă generație în neuroștiințe, prin conectarea și oglindirea modelelor computaționale prin care algoritmii matematici cunosc lumea la funcționarea proceselor din creierul uman, prin experimente psihologice riguroase. Autor laureat al The Brain Prize The Brain Prize în 2014, „pentru cercetările de pionierat privind mecanismele cerebrale superioare care stau la baza unor funcții umane atât de complexe precum alfabetizarea, calculul, comportamentul motivat și cogniția socială“ „Există cuvinte care ne sunt atât de familiare, încât par mai degrabă să ascundă, și mai puțin să clarifice, sensul lor de bază, iar „învățarea” este un exemplu grăitor. Pare ceva atât de obișnuit, căci toată lumea trece prin acest proces. De fapt, învățarea e un fel de „cutie neagră”, pe care Dehaene o analizează ca să aducă la lumină secretele extraordinare pe care le conține... Explicațiile sale cu privire la funcționarea de bază a creierului reprezintă un excelent punct de pornire.“ The New York Times Book Review „O carte cu o abundență de informații pentru educatori, părinți și toți cei interesați, despre cum să-și însușească eficient cunoștințele.“ Publishers Weekly „[Dehaene] examinează riguros capacitatea noastră de a învăța. Creierul bebelușului este în mod special extraordinar, și nicidecum tabula rasa… Portretul făcut de Dehaene creierului uman este fascinant.“ Booklist STANISLAS DEHAENE este un renumit cercetător francez contemporan, expert în neuroștiințe cognitive. Domeniile sale de interes acoperă studiul modelelor neuronale ale cogniției umane, bazele citirii, cogniția numerică, corelările neurale ale conștiinței, reprezentările matematice și bazele învățării. Cercetările sale inovatoare l-au consacrat printre experții mondiali de prim rang în domeniul neuroștiințelor. Este directorul Laboratorului de Neuroimagistică Cognitivă de la Saclay (Franța), sub egida Institutului Frédéric Joliot. Din 2017 predă la prestigioasa instituție academică de învățământ universitar Collège de France, la Paris. Este președintele Consiliului Științific al Ministerului francez al Educației. A scris peste 15 cărți dedicate cercetăriilor efectuate în domeniile sale științifice de interes.
Acorda un calificativ