,,Cind au aparut in tarile romane primele actrite profesioniste? Cine au fost ele si in ce context s-au format? Care au fost, ulterior, destinele lor? Cum au fost ele imortalizate in literatura? Ce insemna sa fii conducatoare de trupa in perioada de pionierat a teatrului romanesc? Cine a fost prima femeie-cronicar dramatic de la noi? Ce riscuri infruntau femeile dedicate actoriei in secolul al XIX-lea? Iata principalele intrebari la care am incercat sa dau un raspuns in aceasta carte, negasind la noi nici o cercetare dedicata integral actritelor, in afara unor biografii razlete. E posibil ca cititorul rindurilor de fata sa ridice deja sceptic o sprinceana, intrebindu- se si intrebind, la rindul sau, de ce e oare nevoie ca problematica actritei si, in general, a femeii in teatru sa fie abordata in mod separat de cea a barbatului. La o atare interogatie as replica: pentru ca aceasta separatie a existat; pentru ca prezenta femeii in teatru nu a fost de la bun inceput un lucru de la sine inteles, nici la noi, nici in lumea occidentala, si, de fapt, nici in lumea orientala. Nicaieri. Pentru ca teatrul era initial organizat, la fel ca toata societatea, in jurul barbatului. (Anca Hatiegan)
Scrie parerea ta
Dimineata actritelor
Ai cumparat produsul Dimineata actritelor ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
,,Cind au aparut in tarile romane primele actrite profesioniste? Cine au fost ele si in ce context s-au format? Care au fost, ulterior, destinele lor? Cum au fost ele imortalizate in literatura? Ce insemna sa fii conducatoare de trupa in perioada de pionierat a teatrului romanesc? Cine a fost prima femeie-cronicar dramatic de la noi? Ce riscuri infruntau femeile dedicate actoriei in secolul al XIX-lea? Iata principalele intrebari la care am incercat sa dau un raspuns in aceasta carte, negasind la noi nici o cercetare dedicata integral actritelor, in afara unor biografii razlete. E posibil ca cititorul rindurilor de fata sa ridice deja sceptic o sprinceana, intrebindu- se si intrebind, la rindul sau, de ce e oare nevoie ca problematica actritei si, in general, a femeii in teatru sa fie abordata in mod separat de cea a barbatului. La o atare interogatie as replica: pentru ca aceasta separatie a existat; pentru ca prezenta femeii in teatru nu a fost de la bun inceput un lucru de la sine inteles, nici la noi, nici in lumea occidentala, si, de fapt, nici in lumea orientala. Nicaieri. Pentru ca teatrul era initial organizat, la fel ca toata societatea, in jurul barbatului. (Anca Hatiegan)
Acorda un calificativ