Edificarea unei societati depinde de formarea oamenilor care o constituie, de cunostintele pe care si le insuseste, de nivelul de cultura pe care il au, de modul in care au stiut sa-si educe si sa-si modeleze sensibilitatea. In acest proces, instruirea scolara are o functie fundamentala, de unde interesul oricarei societati pentru organizarea unui sistem de invatamant cat mai eficace. In formarea omului modern, scoala reprezinta o treapta hotaratoare, cadrul institutional de baza al pregatirii lui. Statutul de obiectiv central al scolii trebuie pus in legatura cu puterea lui de formare, cu marile lui capacitati de influentare, pe scurt, prin rolul social deosebit. Cercetarea este dedicata analizei formarii valorilor si inteligentelor educationale la elevii cu dizabilitati prin metoda teatrului de papusi, a deprinderilor si obisnuintelor de exprimare corecta, clara, nuantata, in scris si oral. In consecinta, tot ceea ce se efectueaza in clasa trebuie sa fie subordonat acestui scop. Cercetarea isi propune sa utilizeze metoda teatrului de papusi pentru a da finalitate procesului educativ integrativ, urmarindu-se esenta spectacolului ca element intrinsec al perceperii de sine si de autocunoastere. Lucrarea cuprinde aspecte teoretice privind procesualitatea metodei teatrului de papusi, fundamentele metodei si elementele subordonatoare ale teoriei aplicate. Se va analiza tematica procesului creativ, marioneta, papusa, grupul tinta, formarea autonomiei pe scena, transformarile suferite in cadrul grupului. Se va concluziona cu impartasirea experientei, care va reuni toate elementele procesului integrativ alternativ ale metodei propuse, avand ca finalitate spectacolul. Lucrarea se inscrie in tendinta de schimbare pedagogica, de imbunatatire a practicii educationale, abordand metoda alternativ- integrativa a teatrului de papusi. Obiectul cercetarii l-a constituit urmarirea procesului de formare si recuperare a inteligentei cognitive si estetice la elevii cu dizabilitati, prin marcarea nivelului relativ al progresului scolar, a realizarii si nerealizarii, a reusitei sau nereusitei scolare, recurgand la o notatie paralela intre nivelul de inteligenta si rezultatele obtinute pe parcursul anilor de scolarizare. Scopul investigatiei s-a constituit in stabilirea reperelor pedagogice de formare si recuperare a inteligentei cognitive si estetice la elevii cu dizabilitati. Ipoteza cercetarii a fost nu numai de natura pedagogica tehnica, ci si de natura educativa, experimentala sau pozitiva in ceea ce priveste metodele de lucru si practica, deoarece se urmareste o finalitate dinainte conturata, anume determinarea nivelului de inteligenta inainte si dupa aplicarea metodei teatrului de papusi. Formarea si recuperarea inteligentei cognitive si estetice la elevii cu dizabilitati va corespunde demersului educational, daca se va intemeia pe ansamblul principiilor pedagogice si psihopedagogice speciale, pe valentele educative ale teatrului de papusi, pe sistemul de activitati educationale la nivel formal si nonformal si pe marcarea nivelului relativ al progresului scolar, a realizarii sau nerealizarii, a reusitei sau nereusitei scolare.
Scrie parerea ta
Dramaterapia. Metoda alternativ-integrativa a recuperarii elevilor cu cerinte educative speciale - Daniela Agafitei
Ai cumparat produsul Dramaterapia. Metoda alternativ-integrativa a recuperarii elevilor cu cerinte educative speciale - Daniela Agafitei ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Edificarea unei societati depinde de formarea oamenilor care o constituie, de cunostintele pe care si le insuseste, de nivelul de cultura pe care il au, de modul in care au stiut sa-si educe si sa-si modeleze sensibilitatea. In acest proces, instruirea scolara are o functie fundamentala, de unde interesul oricarei societati pentru organizarea unui sistem de invatamant cat mai eficace. In formarea omului modern, scoala reprezinta o treapta hotaratoare, cadrul institutional de baza al pregatirii lui. Statutul de obiectiv central al scolii trebuie pus in legatura cu puterea lui de formare, cu marile lui capacitati de influentare, pe scurt, prin rolul social deosebit. Cercetarea este dedicata analizei formarii valorilor si inteligentelor educationale la elevii cu dizabilitati prin metoda teatrului de papusi, a deprinderilor si obisnuintelor de exprimare corecta, clara, nuantata, in scris si oral. In consecinta, tot ceea ce se efectueaza in clasa trebuie sa fie subordonat acestui scop. Cercetarea isi propune sa utilizeze metoda teatrului de papusi pentru a da finalitate procesului educativ integrativ, urmarindu-se esenta spectacolului ca element intrinsec al perceperii de sine si de autocunoastere. Lucrarea cuprinde aspecte teoretice privind procesualitatea metodei teatrului de papusi, fundamentele metodei si elementele subordonatoare ale teoriei aplicate. Se va analiza tematica procesului creativ, marioneta, papusa, grupul tinta, formarea autonomiei pe scena, transformarile suferite in cadrul grupului. Se va concluziona cu impartasirea experientei, care va reuni toate elementele procesului integrativ alternativ ale metodei propuse, avand ca finalitate spectacolul. Lucrarea se inscrie in tendinta de schimbare pedagogica, de imbunatatire a practicii educationale, abordand metoda alternativ- integrativa a teatrului de papusi. Obiectul cercetarii l-a constituit urmarirea procesului de formare si recuperare a inteligentei cognitive si estetice la elevii cu dizabilitati, prin marcarea nivelului relativ al progresului scolar, a realizarii si nerealizarii, a reusitei sau nereusitei scolare, recurgand la o notatie paralela intre nivelul de inteligenta si rezultatele obtinute pe parcursul anilor de scolarizare. Scopul investigatiei s-a constituit in stabilirea reperelor pedagogice de formare si recuperare a inteligentei cognitive si estetice la elevii cu dizabilitati. Ipoteza cercetarii a fost nu numai de natura pedagogica tehnica, ci si de natura educativa, experimentala sau pozitiva in ceea ce priveste metodele de lucru si practica, deoarece se urmareste o finalitate dinainte conturata, anume determinarea nivelului de inteligenta inainte si dupa aplicarea metodei teatrului de papusi. Formarea si recuperarea inteligentei cognitive si estetice la elevii cu dizabilitati va corespunde demersului educational, daca se va intemeia pe ansamblul principiilor pedagogice si psihopedagogice speciale, pe valentele educative ale teatrului de papusi, pe sistemul de activitati educationale la nivel formal si nonformal si pe marcarea nivelului relativ al progresului scolar, a realizarii sau nerealizarii, a reusitei sau nereusitei scolare.
Acorda un calificativ