In contextul schimbarilor socio-culturale majore ale actualului context istoric, sistemele educationale traditionale se confrunta cu solicitari si provocari extrem de diverse. Scoala, ca institutie, si educatia, ca proces, din perspectiva moderna, au nevoie de reformare. Acest previzibil destin al scolii moderne nu se datoreaza faptului ca functiile nu mai sunt necesare in constructia societatii, ci, din contra, faptului ca aceste functii necesita o diversificare exponentiala. Rolurile scolii au devenit din ce in ce mai diverse, deoarece scolile nu mai sunt doar institutii cu obiective de instruire formale, ci ele sunt chemate sa-si exercite cu responsabilitate rolul formator, sa devina si sa actioneze ca mediu esential pentru socializare si aculturatie. Din aceasta perspectiva, comportamentele inadecvate ale elevilor nu mai pot fi interpretate doar ca deviatii de la normele sociale. Ele reprezinta strategii ale copiilor de a face fata diferitelor situatii problematice, comportamente sociale particulare invatate. Totodata, aceste comportamente pot fi abordate de catre specialisti ca mesaje, indicii ale unei socializari si abordari disciplinare inadecvate. Doar in masura in care cauzele si functiile comportamentelor indezirabile sunt identificate adecvat, putem dezvolta si implementa strategii si metode de interventie psihopedagogica adecvate si eficiente. In aceasta carte dorim sa exploram manierele eficiente de rezolvare educationala si disciplinara a problemelor elevilor, prin abordari unitare, comprehensibile si consistente la nivelul intregii scoli. Vom prezenta cateva concepte relevante pentru aceasta tema, cum ar fi psihopatologia developmentala, vulnerabilitate si rezilienta, perspectiva ecologica asupra copilului, precum si functiile si rolurile scolii si strategiile utilizate. De asemenea, vor fi prezentate si explorate nivelele de interventie in scoala si paradigme si modele de interventie la nivelul intregii scoli. Vom discuta principiile si caracteristicile unei comunitati terapeutice care pot fi extrem de eficiente in abordarea terapeutica a diferitelor tipuri de populatii vulnerabile, in cazul acesta copii si tineri in risc pentru delincventa juvenila. In ultima instanta, vom lua in discutie oportunitatea transformarii mediului scolar intr-o reala comunitate terapeutica.
Scrie parerea ta
Modele de abordare la nivelul intregii scoli a elevilor in risc - Ioana Darjan
Ai cumparat produsul Modele de abordare la nivelul intregii scoli a elevilor in risc - Ioana Darjan ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
In contextul schimbarilor socio-culturale majore ale actualului context istoric, sistemele educationale traditionale se confrunta cu solicitari si provocari extrem de diverse. Scoala, ca institutie, si educatia, ca proces, din perspectiva moderna, au nevoie de reformare. Acest previzibil destin al scolii moderne nu se datoreaza faptului ca functiile nu mai sunt necesare in constructia societatii, ci, din contra, faptului ca aceste functii necesita o diversificare exponentiala. Rolurile scolii au devenit din ce in ce mai diverse, deoarece scolile nu mai sunt doar institutii cu obiective de instruire formale, ci ele sunt chemate sa-si exercite cu responsabilitate rolul formator, sa devina si sa actioneze ca mediu esential pentru socializare si aculturatie. Din aceasta perspectiva, comportamentele inadecvate ale elevilor nu mai pot fi interpretate doar ca deviatii de la normele sociale. Ele reprezinta strategii ale copiilor de a face fata diferitelor situatii problematice, comportamente sociale particulare invatate. Totodata, aceste comportamente pot fi abordate de catre specialisti ca mesaje, indicii ale unei socializari si abordari disciplinare inadecvate. Doar in masura in care cauzele si functiile comportamentelor indezirabile sunt identificate adecvat, putem dezvolta si implementa strategii si metode de interventie psihopedagogica adecvate si eficiente. In aceasta carte dorim sa exploram manierele eficiente de rezolvare educationala si disciplinara a problemelor elevilor, prin abordari unitare, comprehensibile si consistente la nivelul intregii scoli. Vom prezenta cateva concepte relevante pentru aceasta tema, cum ar fi psihopatologia developmentala, vulnerabilitate si rezilienta, perspectiva ecologica asupra copilului, precum si functiile si rolurile scolii si strategiile utilizate. De asemenea, vor fi prezentate si explorate nivelele de interventie in scoala si paradigme si modele de interventie la nivelul intregii scoli. Vom discuta principiile si caracteristicile unei comunitati terapeutice care pot fi extrem de eficiente in abordarea terapeutica a diferitelor tipuri de populatii vulnerabile, in cazul acesta copii si tineri in risc pentru delincventa juvenila. In ultima instanta, vom lua in discutie oportunitatea transformarii mediului scolar intr-o reala comunitate terapeutica.
Acorda un calificativ